Alla inlägg under januari 2016

Av Ramona - 30 januari 2016 23:13

Igår åkte jag och min dotter upp till mina föräldrar för mamma skulle bjuda in till en seans, jag och min mamma har det andliga som gemensamma intresset (jag tror inte på allt men mycket har stämt vissa gånger). Idag var dock min första seans och ärligt talat har jag varit rädd denna sista veckan om vem som skulle framträda för min del, jag tänkte är det min farmor så kommer jag bryta ihop, men det var faktiskt min farfar, det kom lite tårar där med men jag kunde ändå hantera det, och budskapet från honom var: Jag önskar jag vore vid livet nu, jag vet att du har det tufft just nu med skola, barn och arbete men du kommer klara det, du är snart i mål! Fortsätt på vägen du valt, det är din rätta väg och det kommer komma ett jobb, det kan dröja ett tag men det kommer att komma ett jobb som du älskar!
<3

Av Ramona - 15 januari 2016 18:27

Dom jag berättat innan håller jag nu på att utbilda mig till undersköterska och denna veckan började sista praktiken, då jag valt sjukvård som inrikting så valde jag att vara på akuten i Karlskrona :)
Än så länge har det bara gått 2 dagar men än så länge är det spännande, man lär sig så otroligt mycket mer att vara ute och se än att sitta o läsa om det i böcker.
Nu ska vi laga lite mat och sen ska jag praktisera natt denna helgen :)

Av Ramona - 9 januari 2016 17:03

Igår var jag och sambon iväg på spelkväll med några kära vänner, det var alldeles för länge sen sist!
Det är dom som presenterade oss för varandra och tack vare dom har vi en alldeles egen liten familj 3 år senare :)
Det blev god mat och sedan lite brädspel, efter gick killarna o spelade guitarhero och vi tjejer stanna kvar för mer spel och tjejsnack :)
En supertrevlig kväll med andra ord så nu hoppas jag att det inte dröjer alldeles för länge till nästa gång :)

Av Ramona - 6 januari 2016 16:57

Innan jag blev gravid var jag alltid underviktig, det kvittade vad jag än gjorde så kunde jag inte gå upp i vikt!
Pizza, chips, choklad och Cola blev det 5-6 dagar i veckan och inte ett kilo ökade vikten med.
Under graviditeten gick jag upp 24 kg och efter var jag glad att man stannade ett par kilon innan startvikten på graviditeten.
Jag har alltid varit bestämd att inte häkta med att gå ner gravidkilona utan det skulle få ta den tid det tar, och det har det fått göra. Nu 2 år efter har jag ca 8kg kvar till startvikten och det har jag varit nöjd med eftersom jag vägde alldeles för lite innan graviditeten.
Men så idag bestämde jag mig för att köpa en bikini eller två för presentkortet jag fick i julklapp (jag hade insett att jag 2 år senare fortfarande använder gravidbikinin) och får se mig själv i spegeln, där hade jag försökt trycka mig i en bikini i size 36 och det var ingen vacker syn XD det var inte det att jag inte kom i size 36 utan det var mer att jag var alldeles för optimistisk för att tro att jag kommer i kläder size 36 överhuvudtaget :) men just där just då bestämde jag mig så jag köpte en bikini i size 38 som passar mig nu och sen köpte jag en bikini i size 36 som jag ska ha som mål att komma i till sommaren ;) sen är jag nog 100% nöjd :)

Av Ramona - 3 januari 2016 19:16

Jaha då har vi trätt in i 2016, ett år som baske mig ska bli mitt!
För det första ska jag få mitt självförtroende tillbaka, jag ska börja tro på mig själv, ta för mig mer och allt som hör där till!
För det andra ska jag ha en anställning (ev kanske jag kan nöja mig med ett längre vikariat i värsta fall) är så trött på att jobba som timvikarie nu, har arbetat som det i 13 år och nu när man har barn så vill man faktiskt kunna planera helgutflykter med sin familj utan att få skit från jobbet för att man kanske inte kan/vill jobba varje helg!
Och för det tredje så ska jag komma i mina kläder som jag hade innan graviditeten, nu ska dom sista kilona bort jag trodde jag skulle bli gladare och må bättre med lite fler kilon eftersom jag alltid varit underviktig men jag känner mig bara tröttare och inte alls på humör för att klä upp mig när inga kläder passar mig längre.

För övrigt så hade vi en supertrevlig nyårsafton, den blev nästan som planerad men men det gick ju vägen,
Vi var hemma hos oss med lite vänner, det blev musiktävlingar planka till middag och en god cheesecake till efterrätt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards