Alla inlägg under november 2015

Av Ramona - 16 november 2015 14:23

Under min graviditet flyttade jag ca 30 mil, så jag kände inte så jättemånga här nere, jag lärde känna grannen som också var relativ nyinflyttad och som också var gravid. Senare när vi hade fått våra små började vi gå på babycafe och lärde känna ytterligare mammor och deras små. Oftast var vi en grupp på fem st mammor som umgicks ett par dagar i veckan.
Vi födde allihopa på sommarn/hösten -13 jag var den som födde sist av oss den 17:e nov.
Framåt våren var inte dom små så beroende av oss och när ena mamma la fram ett förslag på att starta ett Bowlinglag i korpen (dom hade efterlyst ett nytt lag) så var jag inte sen att nappa :)
Jag pratade med min sambo och han tyckte det var en jättebra ide att jag skaffade mig en egen hobby och det rörde sig ju bara om 2-2,5tim i veckan. I början var det lite knepigt då jag fick amma varannan timme men när vi fick börja med ersättningen så gick det mycket smidigare för pappan att ha henne :)
Så ett lag blev de, vi var 3 mammor som nappade och den enes syster var också med. I början var det ingen av oss som var vidare duktiga men vi hade roligt och de va huvudsaken, nu är vi inne på vår fjärde säsong och vi har fortfarande lika roligt och vi har blivit lite bättre än vad vi var när vi började :)

Denna hösten gick jag och den ena mamman även med i Emmaboda bowlingklubb, dom ville gå upp en div men då blev det 8 mannalag i stället för 4 mannalag och dom behövde då folk till att få ihop ett lag. Så första delen av hösten har gått åt till att spara ihop till ett klot, jag har även gått en utbildning som jag lärde mig så mycket på men varje gång det blev en ändring så var det som att börja om på noll igen. Jag har tränat 1 gång i veckan med laget för att få tips på hur jag ska göra och för att dom ska kunna hjälpa mig att bli bättre :) så i lördags var det dags för min första match, jag skulle börja spela från start (har varit med en gång innan som reserv) så på fredageftermiddagen så var jag uppe för att träna o de gick så dåligt som det bara kunde gå och var nästan beredd på att säga att jag inte ville vara med nästkommande dag. Men jag gick upp utvilad och med ett glatt humör, lite nervös var jag med tanke på hur dåligt träningen gick dagen innan men tänkte det kan ju inte gå sämre ;) så med en positiv inställning gick jag ut på planen och gjorde mitt livs bästa serie (hittills) på 181p och jag var överlycklig :D en bra serie för mig annars ligger på runt 130p då är jag nöjd, men 181p var nytt PB och jag var så glad så jag hade kunnat börja hoppa o skrika men fick behärska mig, så med en superpositiv inställning gick jag ut på planen för andra gången o spelar ÄNNU bättre 190p... 190p kan ni fatta!! :D så efter två superbra serier gick jag av och lämnade plats åt den andra mamman, vi hade bestämt redan innan att vi skulle spela 2 var då vi båda var nybörjare och inte alls spelar i närheten av dom andra men jag fick bara vila den tredje serien och sen fick jag hoppa in den fjärde igen och avslutade med en serie på 165p så jag var supernöjd med min insats för laget och så var även laget :)

Så här skrev dom om mig:
Men matchens skinande stjärna var Ramona Johansson som spelade ihop 536 poäng på tre serie och höjde sitt personbästa hela två gånger. Detta blev ett snitt på 178.6 poäng för henne, GRATTIS!!

Det värmde och jag kommer leva länge på detta :)

Av Ramona - 15 november 2015 21:53

Idag har det varit full rulle, kl 14 var det dags att fira vår blivande 2-åring, vi började med att fira med hennes vänner, deras syskon och föräldrar så det blev ett livligt gäng på 10 barn och 12 vuxna men det gick över förväntan och Thea fick många fina presenter :)
Kalaset gick i frost-tema då det tjatas om Anna och Elsa heeela dagarna här hemma :)
När dom första gästerna gått så var det bara till att städa undan och duka om för sedan var det dags att fira med söndagsgänget (det kommer hit ett par stycken vänner till familjen varje söndag och kollar på film) och då blev det ytterligare ett par fina presenter och ännu lite mer fika ;)
Så nu har vi en supernöjd och supertrött dotter som har myst ner sig i vår säng o kollar på frost ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards