Alla inlägg under mars 2015

Av Ramona - 22 mars 2015 00:38

idag åkte vi till Leos lekland i Kalmar så vår lilla fröken kunde springa av sig :) hon älskade att åka rutchkana och att få ta täten genom alla hinder :) bollhavet är också en av favoriterna :)
Det var en mycket trevlig dag som avslutades på mc Donalds :)
Oturligt nog avslutade fröken sin kväll med magsjuka :( två sängbyten och en väldigt tömd mage sitter vi nu, hon och jag. Jag har äntligen fått henne till att somna om så jag ska försöka sova lite jag med!
Kramar

Av Ramona - 8 mars 2015 13:21

idag skiner solen och vi har 15 grader varmt i skuggan :D
Vi har varit ute på en promenad och stannade till en sväng i lekparken :) har även hunnit med att plantera chilin i krukor :)
Nu sover lillan och jag har pluggat som satan inför första tentan i morgon :) om ett par timmar blir de jobb så då får lillan mysa med pappan men först ska det lagas lite mat :)
Bilden är sedan i morses, då hon sprang omkring i pyjamas, fin skor och med ett headset :D

Av Ramona - 8 mars 2015 13:16

I onsdags så var det en vecka kvar tills mitt lilla <3 ska opereras, hon har varit nersövd en gång innan och det gick bra men denna gången blir det hennes första operation. Hon ska få rör i öronen pga återkommande öroninflammationer, det sista nu har det bara gått ett par veckor mellan penicillinkurerna :/
Så i onsdags när det var en vecka kvar så åkte vi till kliniken bara för att göra en extra koll så ingen ny öroninflammation var på intåg (hon får inte opereras om hon har en pågående öroninflammation) och när vi kom dit o dom kollade så tro på fan att det var en ny öroninflammation på gång (den fjärde redan detta året) men som tur är hinner hon äta klart en penicillinkur precis så nu har hon penicillin fram till dagen innan operation så den kommer bli av som det ser ut nu :) jag håller alla tummar o tår att hon får opereras på onsdag så hon slipper alla dessa penicillinkurer och all smärta o feber hon får utstå pga av öronen!

Av Ramona - 3 mars 2015 10:00

Igår var vi iväg till Ikea och köpte ny säng till lillan :) den sista tiden har hon inte använt spjälsängen eftersom det blivit svårt för oss att natta henne i den så har blivit att vi nattat henne i vår säng ist, men nu har hon fått en egen säng som vi hoppas hon ska kunna sova i :) så kvällen igår spenderade jag med att skuva ihop säng, tvätta sängkläder, rensa o möblera om i hennes rum :)
Nästa månad ska vi köpa förvaringslådor så vi kan "gömma" undan leksakerna o sen ska vissa saker som hon blivit förstor för upp på vinden o så sist men inte minst ska det inhandlas bord och stol :)

Så här blev resultatet just nu iaf :)

Av Ramona - 1 mars 2015 08:18

I fredags så var det tjejkväll, tror det var andra gången jag var ute själv efter Thea kom till världen o som jag var helt gubb- o barnfri :)
Det blev en trevlig kväll med musikquiz, amerikansk buffé och liveband i bowlinghallen! Så nu får jag hoppas att de inte dröjer ett år till nästa gång igen :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards