Alla inlägg under maj 2015

Av Ramona - 28 maj 2015 23:17

Hejsan!
Det var ett tag sen sist jag skrev på bloggen men har haft fullt upp!

Ska försöka få ihop det mesta lite kortfattat men kan ändå bli ett lite längre inlägg så ursäktar för detta o hoppas på oftare uppdatering hädanefter :)

Vi börjar med Thea's operation, den gick jättebra fick reda på i tisdags (pga annat läkarbesök) reda på att båda rören sitter bra och kvar :)
Dock har hon haft en öroninflammation efter men hon slapp iaf smärtan!

Jag studerar på heltid så mycket av min tid går åt till plugg, inlämningar o prov, vi är i skolan på tisdagar o resten studerar vi på distans så oftast blir det plugg på kvällen när Thea somnat!
Jag har även fått ett schema på jobbet så jobbar 2-3 dagar på detta.

Har nog blivit lite mycket att få ihop plugg, jobb o småbarn för magen ballade ur o jag fick göra ett besök på akuten! Nu är dock magen i skick igen (kraftig magkatarr) så får tänka mig lite för vad jag äter o dricker, inte stressar o sover ordentligt så ska jag nog klara av detta :) är ju bara ett år kvar snart ;)

Nu till nutiden:
Denna veckan har jag varit hemma o vab:at det började förra veckan med att ögonen kladdade ihop på Thea (hon hade det så i 2-3 dar) sen var hon som vanligt men på måndan så ville hon inte äta frukost o vägrade välling (absolut ovanligt för Thea) men hon verkade pigg så lämnade henne hos dagmamman o när jag hämtade henne åkte vi o handla o när vi kom hem så hade hon feber, ingen hög men ändå så hon blev en aning påverkad.
Vi bestämde att Thea skulle bli hemma på tisdagen, på morgonen hade febern stigit en aning men låg på 38,5-39,1 och hon fick febernedsättande var 3:e tim, hon ville fortfarande inte äta o sen när hon vaknade från middagsluren var febern uppe på 40,1 :(
Efter samtal hit o dit mellan 1177, barnakuten o jouren så bestämde dom att vi skulle komma in så dom kunde kolla på henne.
Där fick vi reda på att hon hade halsfluss, inte konstigt om inte hon ville äta! Men läkaren tyckte att det skulle läka ut av sig själv men återkomma om det blev värre.
Onsdagen fortsatte med hög feber o feber toppar på över 40grader även matvägran fortsatte men huvudsaken var att hon drack sa läkarna även om jag hade föredragit att hon även åt lite iaf!
Och idag fick hon även utslag så ringde o frågade om det kanske kunde vara scharlakansfeber? Fick en tid men fick träffa en ny väldigt nonchalerande läkare :( när jag skulle berätta hennes symptom o hur hon hade reagerat under veckan så avbröt läkaren mig, lyssnade inte på vad jag sa eller vad jag frågade, berättade att thea hade halsfluss men hon kollade inte ens i halsen eller om hon hade smultrontunga som man får i samband med scharlakansfeber, det börjar dessutom med halsont och det är samma bakterier i scharlakansfeber o halsfluss, en koppling tyckte jag men inte läkaren.
Så efter många om och men så skrev hon iaf ut antibiotika inte för halsfluss utan för ögoninflammation som hon hade för över en vecka sen o som dessutom var bra nu o så tyckte läkaren att Thea hade öroninflammation igen :(
Så nu har hon då alltså ögoninflammation, öroninflammation och halsfluss :(
Det värker i mammahjärtat när dom små inte mår bra :(
I morron ska hon få vara hos farmor en liten stund medans jag hämtar pappans födelsedagspresent :)

Natti natti

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards